Friday, January 1, 2016

L'arxiu familiar/// obsessions///quotidianitat///col.leccionar



Per tal de parlar de qui sóc, professora i alumna a la vegada d'aquesta assignatura, faig servir l'arxiu familiar, o l'àlbum familiar com a pretext per "explicar-me".

Hi ha un seguit de coses importants en la meva manera de concebre les classes, la didàctica de l'art, la llengua, i la llengua clàssica ( a vegades també he fet de professora de llatí a 4t d'ESO)!

A mode de llista, perquè sóc una entusiasta de les llistes sense remei, voldria poder compartir què ha fet que ara estigui estudiant el màster de formació de professors de secundària. I precisament perquè vull que els meus alumnes pugueu entendre una mica millor que sóc i perquè dic/ faig les coses que dic a les classes.

1- Llicenciatura en Belles Arts, a la Universitat de Barcelona.
2- Curso asisgnatures de Filologia Anglesa, en especial de literatura nord-americana. El meu somni ocult: viure una llarga temporada a l'altra banda de l'Atlàntic i passejar pels carrers i escriure.
Enlloc d'Estats Units d'Amèrica, acabo la carrera a Winchester School of Art, Anglaterra.
I per fer diners treballo netejant la catedral de Winchester! A on està enterrada la Jane Austen, per cert.


ÀLBUM FAMILIAR: En aquest autoretrat estic a la catedral de Winchester, treballant de dona de fer feines. 2003. Després vaig alterar el retrat amb grafit i aquarel.les.

3- Postgrau en Il.lustració de la moda la ICD.
4- Aquell posgtgrau em va portar a provar sort a l'Acadèmia de Moda d'Anvers, Bèlgica! I vaig passar els exàmens i m'hi quedo tres anys!
5- De tots aquells anys vaig aprendre que les frustracions, els límits, fer books, crear atmosferes, collages i cosir són coses que fins avui no les puc separar. I em fan feliç i trista a la vegada.
6- També vaig entendre quina mena de professora vull ser, i aprenc què és ser un mal professor o professora. Sovint confonem el que nosaltres volem amb el que és bo pels altres.
7- Acabar projectes és necessari.
8- No deixar de pintar ni dibuixar. 
9- Mai
10- Finlàndia és un lloc per tornar. Hi vaig pintar molt més i millor que a casa meva.

 De vegades no sé a on és casa meva. Ni quines són les meves arrels.
11- No he tornat mai a posar els peus a Anvers o Winchester.
12- Però em queden les fotos, els records, les imatges i dibuixos.
Segon autoretrat del meu àlbum familiar.

En què ens quedem per aquesta classe:

#quotidianitat 
#domesticitat
#col.lecció
#diari
#obsessionsdiàries


Hans-Peter Feldmann (Veurem el llibre "272 Pages" ) i cal fer èmfasi en aquest petit abstract:




"Feldmann's work moves in the universe of the everyday. He takes from it the material that he uses- objects and images- along with his themes. He affirms that all his work is based on personal experiences, that it is a way of transforming experiences, obsessions, or intuitions into language, an attitude which is common to many artists".




No comments:

Post a Comment

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.