00 SOBRE AQUEST BLOG


De què va DIDÀCTICA INLAND:


Com si d'un armari o calaix de sastre es tractés, en aquest blog podeu trobar eines i recursos, conceptes, idees de l'assignatura d'Eines i Recursos i Didàctica de l'Educació Plàstica i Visual.

Què es pretén? Fer una relació de conceptes i recursos didàctics entorn l'art, els artistes. Ser un banc de recursos per fer pensar i treballar, tant als alumnes com al professorat.

Quin és el context? L'educació Secundària, en principi. Tanmateix, la idea és poder trencar límits, barreres i creences limitadores. Si és un recurs bo, pot ser aplicat i adaptat en diversos contextos de l'educació. Fora i dins les aules aquest ha de ser el nostre objectiu en tant que docents i aprenents.




                               


Quin és el punt de partida? 


El Màster de Formació del Professorat de Secundària i Idiomes, promoció 2015-16 UB en l'asignatura Didàctica de l'Educació Visual i Plástica. Eines i Recursos.


Alguns aspectes a tenir en compte





  • aquest blog té poques entrades ja que he preferit organitzar les temàtiques del curs a través de les  pestanyes o pàgines separades. A la barra de dalt del blog (inici) veureu els diferents blocs temàtics i apartats.
  • També és útil passejar-vos per les entrades del blog o bé per les etiquetes /labels del blog. A la columna de la dreta de la pàgina inicial.
  • els noms dels artistes tenen enllaços que només fent un clic us redirecciona a pàgines web d'interès, wikis, i vídeos. Presteu atenció a les paraules enllaçades perquè sempre hi ha alguna pàgina darrere interessant.



L'Anglès, Català i Castellà seran els idiomes principals del lloc.
D'aquesta manera podré fer classes en llengua anglesa.



Organització dels blocs temàtics

1. PEDAGOGIA
2. EINES I RECURSOS





Didàctica: l'art d'ensenyar



Del grec didaktikos, didaskein : ensenyar


Primer conegut ús de la paraula:  1658



La didàctica, a l'hora és art, si ho considerem com la manera d’entendre,transformar i percebre la realitat amb estètica, poètica i forma bella. Així, el caràcter artístic en l'acció ve donat per la seua espontaneïtat, idiosincràsia, dinamicitat, per la seua adaptabilitat a les característiques de cada situació. (Wikipèdia)










No comments:

Post a Comment

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.