"Subterranean Homesick Blues",Bob Dylan, 1965
Bibliografia per aquest bloc temàtic:
Barthes, Roland (1987) De la obra al texto a “El susurro del lenguaje: Más allá de la palabra y la escritura” Barcelona: Ediciones Paidós ibérica (pág. 73-82)
Antonio Zuniga
////Text Expressionista //// Text conceptual //// Text polític
1. Text expressionista
2. Text conceptual
De la seva obra " I am still alive" que consistia en què l'artista anava enviant postal i telegrames des de diversos punts geogràfics, a diferents artistes coneguts, amics seus, i els posava senzillament" Encara sóc viu". En un intent de demostrar la vividesa de l'autor, de la nostra existéncia i del nostre pas per la terra.
De fet, tot i que l'autor va morir ja fa anys, el seu lema continua sent "viu", valgui la redundància i la metàfora espontània, per les xarxes socials com és Twitter.
3. Text polític:
Walker Evans: Amèrica 1903-1975
Preocupat per la situació durant la Gran Depressió, Evans col·labora amb James Agee per fotografiar i relatar conjuntament les vivències de tres famílies blanques del sud d'Alabama, per mostrar la pobresa rural del moment, com a encàrrec de la revista periodística Fortune. El text d'Agee i les fotografies d'Evans no es van publicar en aquell moment, sinó que va ser més endavant, quan al 1941 es va pubiicar en forma de llibre sota el títol Elogiem ara els homes famosos. Les fotografies convertien en icones de la misèria i la pobresa del moment que reivindiquen la seva dignitat malgrat la seva invisibilitat als ulls de la gran societat.
Barbara Kruger
"Untitled / I shop therefore I am " ( traduït: Compro, per tant, existeixo) Barbara Kruger 1987
"A failed attempt to photograph reality", Duane Michals, 1976
"Everyone else" Tracey Emin
" I had a flashback of something never that never existed" Louise Bourgeoise
"Sign O´Times", Prince, 1987
PROPOSTA D'ACTIVITAT:
L'activitat per realitzar amb els alumnes al voltant del tema de l'obra com a text consisteix en copiar el més fidel possible un fragment de revista o de diari. Podem explorar el concepte d'originalitat, còpia i apropiació de nou.
Tanmateix, una altra activitat seria convertir un fragment d'escrit personal, ja sigui un tros de diari personal, una llista de la compra, una llista de les tasques de l'institut, una llista inventada i transformar-la, retorcar-la, i fer-ne una peça que es pogués percebre com artística. O no.
No comments:
Post a Comment